Afl 97: Hollandmarketing

Nederland is een land van tulpenvelden en grachten, maar ook van verjaardagskringetjes en algemene kneuterigheid. Dat laatste zie je niet snel in promoties voor ons kikkerlandje. Maar met welk verhaal wordt Nederland dan wel verkocht? De marketing van Nederland is met de loop van de tijd veranderd, gaat die nu alleen over bloemen en zuivel? In deze aflevering verwonderen de Mediadoctoren zich over Hollandmarketing. Dat doen we met Toine Minnaert, docent aan Universiteit Utrecht en gepromoveerd op onderzoek naar nationale identiteit en cultuurbeleid.

We hebben het over de viering van erfgoed, verspreiding van toerisme en de tegenstelling tussen de grote stad en de periferie. In het interview spreken we met Joost van Berkel, commercieel directeur bij attractie This is Holland [snel kijken]. In het item spreken we verschillende mensen op de bloemenmarkt in Utrecht over koopgedrag van Nederlanders en toeristen [snel kijken].

 

Dit was aflevering 97, wat betekent dat onze honderdste aflevering er aan zit te komen! De honderdste zal live worden opgenomen in Sexyland in Amsterdam Noord, op 6 december 2019. Het belooft een groots feest te worden, kom je ook?